Úvod 9 Cvičení a pohyb 9 Menopauza: čeká vás tělesný a duševní úpadek?

Menopauza: čeká vás tělesný a duševní úpadek?

11.10.2021 | Cvičení a pohyb, Gynekologie, Psychologie, Zdraví

Naše společnost je úžasná. Dává nám pohodlí, hojnost materiálních statků, zážitků a také lékařskou péči na vynikající úrovni. Bohužel je také posedlá kultem mládí a síly. A tak to čtete všude, na internetu, v novinách a časopisech.

Menopauza je strašák.

Důraz je kladen na nepříjemné symptomy menopauzy jako jsou návaly horka, pocení, suchá a vrásčitá kůže, pomalé myšlení, emoční a psychická nestabilita a suchost sliznic (zejména pohlavních orgánů a močových cest) a další.

Kdo by se pak na menopauzu těšil, že?

I já jsem neměla příjemné pocity v premenopauze. Byla jsem nejistá a připadalo mi, že přestávám být ženou. Naštěstí jsem včas potkala certifikovanou lektorku hormonální jógové terapie pro ženy podle Dinah Rodrigues, která mě naučila, jak se přirozenou metodou vyrovnat s poklesem ženských hormonů. Sestavu cvičím už 8 let. Začala jsem, když mi bylo 44 let. Dá se říci, že u mě to bylo před začátkem menopauzy. Vaječníky utlumují tvorbu estrogenu a progesteronu už od 35. roku věku – tomuto období se říká premenopauza.

Můj zdravotní stav před menopauzou byl nevalný.

Měla jsem astma, bez foukátka s kortikoidy jsem se při stresu nemohla vůbec nadechnout. Navštěvovaly mě různé záněty a bolesti, které se stěhovaly po těle. Na jaře a na podzim jsem pravidelně brávala antibiotika a zůstávala na nemocenské. Alergie na pyly a potraviny a obrovská únava díky špatně fungující štítné žláze jen dokreslují tehdejší situaci. Léky na alergii, které potlačily přemrštěnou reakci mého imunitního systému na okolní podněty, mi pomáhaly. Na můj vkus jsem však byla moc mladá na to, abych už trvale brala léky. Autoimunitní zánět štítné žlázy také způsobil, že jsem přibývala na váze, i když jsem nijak výrazně víc nejedla. V hormonální jógové terapii pro ženy podle Dinah Rodrigues jsem se našla. Je to holistická metoda, která podporuje tělo, aby optimalizovalo hladinu hormonů. Vše je v těle provázané, takže se zároveň regeneruje i nervový systém a zvyšuje se účinnost imunitního systému.

A víte co? Jednoho dne jsem si uvědomila, že foukátko na rozšíření stažených průdušek používám méně a méně. Už jsem ho nosila jen pro jistotu. Alergie se zmírňovaly tak, že jsem přestala brát léky na alergii celoročně a pomáhala jsem si jimi jen na jaře a v létě.Krevní hodnoty hormonů štítné žlázy se také lepšily a začala jsem pod vedením paní doktorky snižovat množství umělého hormonu. Premenstruační syndrom se odporoučel. Už jsem před menstruací byla snesitelná nejen pro své okolí, ale také pro sebe samu. Podrážděnost, nervozita a neklid – to vše jsem dostala pod kontrolu. Menstruační cyklus se ustálil na 28 dnech a mohla jsem si podle něho řídit hodinky. Začala jsem si užívat toho, že jsem ŽENA. Přestala jsem mít věčně studené nohy a ruce. Zbavila jsem se všech léků.
Život mě začal bavit víc a víc.

A najednou tu byla menopauza. V 48 letech mi začala vynechávat menstruace. Jen na pár měsíců. Zažívala jsem velký stres, studovala jsem jógu, abych se stala certifikovanou lektorkou hormonální jógové terapie. Po certifikaci se moje menstruace zase vrátila do normálu. Na dovolené v Egyptě jsem se podivila, když díky nezřízenému ochutnávání místních dobrot jsem přibrala nezvykle v oblasti pasu, to se mi před tím nikdy nestalo. Po návratu domů jsem přidala na frekvenci cvičení sestavy hormonální jógové terapie a pas se zase objevil. Vy máte dnes tu výhodu, že svůj metabolismus můžete urychlit i pomocí produktů Laffe. Občas se objevila návalová vlna, jen teplo, žádné velké pocení. Nebo mírně zvýšený cholesterol. Jako upozornění od těla, že to přeháním s cukrem a stresem. A v 50 letech přišla poslední menstruace. Ano! Díky hormonální jógové terapii pro ženy, kterou jsem léta cvičila, jsem mému tělu dopřála čas a prostor, aby se na menopauzu připravilo. Dnes to doporučuju ostatním ženám.

Nemusíte znát jógu. Nemusíte mít žádné zkušenosti s jakýmkoliv cvičením. Začít lze v každém věku. Paní Dinah Rodrigues uvádí, že díky studii, kterou dělala mezi cvičenkami, zjistila, že tvorba estrogenu ve vaječnících se díky cvičení sestavy hormonální jógy znovu nastartovala i u 60. leté ženy. Sestavu stačí cvičit 3x až 4x týdně. Její zacvičení vám zabere cca 30 minut. Jedná se o sestavu stále stejných cviků, které opakujete.

Že to je nuda? Nesouhlasím.
Cvičíme dynamicky a střídáme u toho různé jógové pozice s hlubokými nádechy a výdechy nosem. Jsem z účinků této metody tak nadšená, že už 4 roky jsem její certifikovanou lektorkou a učím další ženy, aby i ony zrály radostně a užívaly si tuto etapu svého života.

Zažívejte menopauzu v harmonii díky produktům Laffe. A pro dostatek pohybu pozvěte do svého života i hormonální jógovou terapii pro ženy podle Dinah Rodrigues. Můžu vás ubezpečit, že díky cvičení hormonální jógy žádný tělesný a dušení úpadek u sebe nepozoruju. Přijďte se podívat na ukázkovou lekci, kterou vedu 1x měsíčně.
Přeju vám menopauzu v harmonii.

Ing. Radka Kolínová

Ing. Irena Marešová

V Laffe.cz mám na starost marketing. Také tvořím příspěvky na sociální sítě, kreslím a pěstuji pokojové rostliny. Myslím si, že příroda je velmi důležitá, můžeme ji čerpat pro svůj prospěch a také se z ní hodně učit.

doporučujeme

Podobné příspěvky

Jak střevo chrání plíce osa střevo-plíce tzv. cross-talk?

Jak střevo chrání plíce osa střevo-plíce tzv. cross-talk?

Vzhledem k tomu, že střevní mikrobiom komunikuje s mikrobiomem plic, může orální intervence ovlivnit infekce dýchacích cest. Zdá se Vám to zvláštní? Dobré jablíčko - Střevní bakterie lze krmit stravou s vysokým obsahem vlákniny. Vzniká tak více mastných kyselin s...

5 způsobů, jak posílit svůj imunitní systém

5 způsobů, jak posílit svůj imunitní systém

Přinášíme vám vědecky podložené tipy pro rychlé a účinné posílení imunitního systému. Například meditace může snížit stres, který může vyvolat zánět, a tím pádem také způsobit, že nebudete náchylnější k onemocnění.

Pokud jde o boj s viry, klíčová jsou každodenní opatření, jako je časté mytí rukou a vyhýbání se nemocným lidem. Ale odborníci říkají, že posílení imunitního systému vám může také poskytnout udržení zdravého těla. Zde je pět chytrých kroků, které můžete nyní přidat do svého seznamu úkolů.

Obranyschopnost je otázkou správné výživy – velký přehled vitamínů a minerálů

Obranyschopnost je otázkou správné výživy – velký přehled vitamínů a minerálů

Silná obranyschopnost je především otázkou správné výživy. Proto první tip pro silný a zdravý imunitní systém zní: Jezte vyváženou
stravu. Ano, svým způsobem jde o klišé, ale ruku na srdce, kdo se stravuje vyváženým způsobem? Běžný den mnoho lidí vypadá asi nějak takto: k snídani čokoládový croissant, k obědu rychlovka a po práci třeba burger, špagety nebo chlebíček. To rozhodně není vyvážená strava a vašemu tělu to moc nepřidá.

Jak na Vánoce nepřibrat?

Jak na Vánoce nepřibrat?

Vánoce jsou často spjaty s jídlem. A často s tím, které naší postavě příliš nepřeje. Ale neznamená to, že si Vánoce ani tak nemůžeme užít s dobrým jídlem. Určitě můžeme. Jen je dobré se držet pár pravidel. Mezi ně patří to, abychom jedli pravidelně. Nevynechávejte zbytečně snídaní, protože jste večer předtím snědli více než obvykle. Tělo bude ve zbytečném stresu a bude si dělat zásoby a ukládat vše na horší časy.

“Happy in bed” aneb milování není cíl, ale cesta

“Happy in bed” aneb milování není cíl, ale cesta

Dnešní doba nás vede k čím dál tím větší rychlosti, která nám však často není přirozená, ba naopak náš vlastní rytmus by byl mnohem pomalejší, ale okolnosti nás pohánějí neustále vpřed. Spěcháme v práci, při jídle, v předávání informací, při odpočinku a bohužel i v intimních chvílích s partnerem.

Nejčtenější

Sledujte nás

Pin It on Pinterest