Úvod 9 Poradenství 9 Obranyschopnost je otázkou správné výživy – velký přehled vitamínů a minerálů

Obranyschopnost je otázkou správné výživy – velký přehled vitamínů a minerálů

9.01.2022 | Poradenství, Zdraví

Silná obranyschopnost je především otázkou správné výživy. Proto první tip pro silný a zdravý imunitní systém zní: Jezte vyváženou
stravu. Ano, svým způsobem jde o klišé, ale ruku na srdce, kdo se stravuje vyváženým způsobem? Běžný den mnoho lidí vypadá asi nějak takto: k snídani čokoládový croissant, k obědu rychlovka a po práci třeba burger, špagety nebo chlebíček. To rozhodně není vyvážená strava a vašemu tělu to moc nepřidá.

Jakkoli je funkce imunitního systému složitá, velmi závisí na dostatečném přísunu vitamínů, stopových prvků a dalších mikroživin. Jednotlivé buňky imunitního systému se neustále „reprodukují“. Všechny potřebné látky je proto nutné neustále vstřebávat také vhodnou potravou v dostatečném množství, aby posílily imunitní systém a optimálně chránily proti virům a bakteriím.

Imunitní specifické požadavky a příjem mikroživin

Vitaminy a stopové prvky jako vitamin C, vitamin D, zinek, selen, měď, kyselina listová, vitamin A, vitamin B2 a vitamin B12 přispívají k normální funkci imunitního systému. Pokud je imunitní systém aktivován, imunitní buňky se rychle dělí a množí. Zinek se podílí na dělení buněk, vitamín A na obnově buněk. Volné radikály mohou vznikat v imunitních reakcích. Antioxidanty vitamin C, vitamin E, vitamin B2 a také zinek, selen, měď a mangan pomáhají chránit buňky před oxidativním stresem. Sliznice (sliznice) dýchacích cest hraje důležitou roli jako bariéra proti choroboplodným zárodkům všeho druhu Vitamin A, vitamin B2, biotin a niacin přispívají k udržení normálního stavu sliznic.

Zvýšená potřeba mikroživin u některých onemocnění

U některých onemocnění může být potřeba vitamínů a stopových prvků zvýšená. Například pacienti s akutními a chronickými
onemocněními mají často zvýšenou potřebu mikroživin. To nelze vždy pokrýt pouze stravou. Pro správnou funkci imunitního systému jsou důležité četné vitamíny, stopové prvky a rostlinné látky.

Ovoce a zelenina pro imunitní systém

Ovoce a zelenina jsou nejlepšími potravinami pro imunitní systém. Myslíte, že se o své tělo dostatečně staráte? Jak jsme již řekli v úvodu článku, mnoho z nás si dopřává pečivo, fast food, rychlovky a zeleninu nebo ovoce jíme zřídka – to imunitnímu systému nedělá radost.

Je vždy na vině nevyvážená strava?

Nedostatek živin může mít mnoho příčin. Kromě jednostranné stravy existují i ​​další důvody, které mohou vést k tomu, že tělo není
zásobováno dostatečným množstvím živin. Například tělo nemusí být schopno absorbovat všechny živiny (snížené vstřebávání živin).
Stejně tak velká zátěž organismu nebo opakující se infekce mohou zvýšit potřebu. To již nelze za určitých okolností pokrýt pouze potravou. V těchto případech by kromě vyvážené stravy mohlo být užitečné užívat mikroživiny na podporu imunitního systému. Pokud je imunitní systém již oslabený, je obtížné vyplnit mezery v živinách pouze stravou.

Důležité živiny pro imunitní systém a kde je najít:

Vitamín A
  • Přispívá k normální funkci imunitního systému
  • přispívá k udržení normálního stavu sliznic

Kde se nachází?
Mrkev, listová zelenina, paprika, mléčné výrobky a játra.

Znáte vitamíny ve spreji? Vitamíny v tekuté formě, které se vstřebávají přímo a efektivně sprejem do ústní dutiny. Díky tomu se efektivněji vstřebají a jsou velmi praktické. Koukněte se na Multivitamíny ve spreji zde. 

Vitamín B12
  • Přispívá k normální funkci imunitního systému,
  • pomáhá snižovat únavu a vyčerpání,
  • hraje roli při dělení buněk.

Kde se nachází?
Ryby, maso a mléčné výrobky.

Vitamín B6
  • přispívá k normální funkci imunitního systému
  • pomáhá snižovat únavu a vyčerpání
  • přispívá k normálnímu metabolismu homocysteinu
  • mírní deprese a pomáhá pří premenstruačnímu snydromu (PMS)

Kde se nachází?
Celá zrna, brambory, avokádo, špenát a maso.

Vitamín C
  • Přispívá k normální funkci imunitního systému,
  • pomáhá snižovat únavu a vyčerpání.

Kde se nachází?
Citrusové plody, paprika, rakytník a rybíz.

Už jste slyšeli o liposomálních vitamínech?

Liposom je struktura tvořená přírodními fosfolipidy, do které lze vložit jakoukoliv složku. Složky jsou chráněny liposomálním obalem je transportován do střeva, kde je liposomální obal vstřebaný přes stěnu střeva. Neporušená molekula vitamínů a minerálních látek se dostane rovnou přímo do krevního řečiště, kde dochází k absorpci vitamínu přímo do buněk. Vstřebání těchto vitamínů je 20krát účinější než u běžných vitamínů.

Podpořte si imunitu s liposomálními vitamíny laffe liposomal optimal, který obsahuje vitamín C, B6, B12, E, zinek a fosfolipidy, které 222_liposomal-optimalnapomáhají dalšímu vstřebání liposomům.

Vitamín D
  • pro vstřebávání využití vápníku a fosforu.
  • k zachování normální hladiny vápníku v krvi.
  • při mineralizaci kostí a jejich normální strukturu.
  • pro normální funkce svalů
  • pro ukládání minerálů do zubů
  • pro správnou funkci imunitního systému.
  • při procesu dělení buněk.

Kde se nachází?
Sleď, makrela, vaječný žloutek, játra a houby

Vitamín E
  • Pomáhá chránit buňky před oxidativním stresem.

Kde se nachází?
Rostlinné oleje, ořechy a obilné klíčky.

Zinek
  • Přispívá k udržení normálního zraku,
  • pomáhá chránit buňky před oxidativním stresem.

Kde se nachází?
Maso, sýr, vejce a celozrnné výrobky.

Biotin
  • Přispívá k normálnímu energetickému metabolismu.

Kde se nachází?
Žloutky, hovězí maso, sója, ořechy, obiloviny, mléko, kvasnice, játra a ledviny.

Také ho najdete v LAFFE STOP AGING, který omezuje tvorbu vrásek, hydratuje pokožku, stimuluje tvorbu nových buňek, dodívá energii a pomáhá metabolistmu těla.

Karotenoidy

Pojem sekundární rostlinné látky zahrnuje četné sloučeniny tvořené rostlinami. Patří sem také karotenoidy, které se přirozeně vyskytují v potravinách a mají žluto-oranžovo-červenou barvu.

Kde se nachází?
Mrkev, rajče a pepř

Citrusové bioflavonoidy

Pojem sekundární rostlinné látky zahrnuje četné sloučeniny tvořené rostlinami. Patří sem také flavonoidy, které se jako přirozené látky vyskytují v potravinách a nacházejí se především ve vnějších vrstvách rostlin.

Kde se nachází?
Citrusové plody.

Kyselina listová

Přispívá k normálnímu metabolismu homocysteinu.
Kde se nachází?
Zelená listová zelenina, chřest a celozrnné výrobky

Měď

Pomáhá chránit buňky před oxidativním stresem.
Kde se nachází?
Ořechy, celozrnné výrobky, kakao a luštěniny.

Mangan
  • Pomáhá chránit buňky před oxidativním stresem,
  • přispívá k normálnímu energetickému metabolismu.

Kde se nachází?
Celá zrna a luštěniny.

Niacin

Přispívá k normálnímu energetickému metabolismu.
Kde se nachází?
Ryby, maso, mléko nebo mléčné výrobky.

Riboflavin (vitamín B2)

Pomáhá snižovat únavu a vyčerpání.
Kde se nachází?
Celozrnné výrobky, maso, mléko nebo mléčné výrobky

Selen
  • Přispívá k normální funkci imunitního systému,
  • přispívá k udržení normálního stavu nehtů a vlasů.

Kde se nachází?

Ryby, ořechy, houby a maso.

Ing. Irena Marešová

V Laffe.cz mám na starost marketing. Také tvořím příspěvky na sociální sítě, kreslím a pěstuji pokojové rostliny. Myslím si, že příroda je velmi důležitá, můžeme ji čerpat pro svůj prospěch a také se z ní hodně učit.

doporučujeme

Podobné příspěvky

Hormonální rovnováha a menopauza: Jaké hormony nás ovlivňují a jak ji získat?

Hormonální rovnováha a menopauza: Jaké hormony nás ovlivňují a jak ji získat?

Ženské pohlavní hormony ovlivňují mnoho procesů v ženském těle. Je pro ně
přirozené kolísání, které odpovídá za normální průběh menstruačního cyklu a pak také
přechodu – menopauzy. Avšak narušení těchto přirozených procesů může být spojeno
s výraznými obtížemi. Možností, jakým způsobem se tyto procesy mohou narušit je mnoho.
Může za tím být zhoršující se životní prostředí, nekvalitní spánek a tím narušení
cirkadiánního rytmu, ale také nezdravé stravování a stres.

6 tipů, jak být krásná, zdravá a přitažlivá

6 tipů, jak být krásná, zdravá a přitažlivá

Ptáte se, proč být krásná, zdravá a přitažlivá? To je jednoduché – krása vychází zevnitř, pokud si dovolíte být krásná i když nejste dokonalá, lidé si vás budou vážit a oceňovat vás. Nestačí být přitažlivá pouze pro muže, ale také pro sebe.

Deprese, splín a svépomoc: Co mohu sama proti své depresi udělat?

Deprese, splín a svépomoc: Co mohu sama proti své depresi udělat?

Pokud trpíte depresí, zapojit se do samoléčby může být velký krok. Ochota pomoct sám sobě ukazuje, že si v podstatě věříte – i když si toho v mnoha okamžicích nevšimnete. Také to ukazuje, že se chcete o sebe starat. Rádi bychom vás podpořili těmito pěti tipy, jak si pomoci při depresi a splínu sám/sama. Doporučená opatření vám mohou pomoci, abyste sami našli cestu zpět ke kvalitnějšímu životu.

Domácí recept: Kontryhelová ústní voda

Domácí recept: Kontryhelová ústní voda

Vytvořte si domácí ústní vody s tinkturou z kontryhele, která pomáhá při zánětech a zastavuje krvácení. Recept připravila naše spřátelená Radka Kořenářka, tak doufáme, že jej využijete a bude vám ku prospěchu dlouhá léta. 🙂

7 tipů, jak na jarní detox

7 tipů, jak na jarní detox

arní detoxikace má opodstatněnou úlohu v našem životě. Jaro s sebou přináší příležitost v podobě očisty organismu, příroda se probouzí a rostliny obsahují spoustu prospěšných látek. Naše tělo se umí samo zbavit velké části škodlivin, které v něm zůstávají po konzumaci nezdravého jídla, alkoholu či po kouření, přesto potřebuje naši pomoc. Sepsali jsme pro vás jednoduché tipy, které snadno zařadíte do svého života a budete se cítit lépe.

Nejčtenější

Sledujte nás

Pin It on Pinterest