Úvod 9 Poradenství 9 Obranyschopnost je otázkou správné výživy – velký přehled vitamínů a minerálů

Obranyschopnost je otázkou správné výživy – velký přehled vitamínů a minerálů

9.01.2022 | Poradenství, Zdraví

Silná obranyschopnost je především otázkou správné výživy. Proto první tip pro silný a zdravý imunitní systém zní: Jezte vyváženou
stravu. Ano, svým způsobem jde o klišé, ale ruku na srdce, kdo se stravuje vyváženým způsobem? Běžný den mnoho lidí vypadá asi nějak takto: k snídani čokoládový croissant, k obědu rychlovka a po práci třeba burger, špagety nebo chlebíček. To rozhodně není vyvážená strava a vašemu tělu to moc nepřidá.

Jakkoli je funkce imunitního systému složitá, velmi závisí na dostatečném přísunu vitamínů, stopových prvků a dalších mikroživin. Jednotlivé buňky imunitního systému se neustále „reprodukují“. Všechny potřebné látky je proto nutné neustále vstřebávat také vhodnou potravou v dostatečném množství, aby posílily imunitní systém a optimálně chránily proti virům a bakteriím.

Imunitní specifické požadavky a příjem mikroživin

Vitaminy a stopové prvky jako vitamin C, vitamin D, zinek, selen, měď, kyselina listová, vitamin A, vitamin B2 a vitamin B12 přispívají k normální funkci imunitního systému. Pokud je imunitní systém aktivován, imunitní buňky se rychle dělí a množí. Zinek se podílí na dělení buněk, vitamín A na obnově buněk. Volné radikály mohou vznikat v imunitních reakcích. Antioxidanty vitamin C, vitamin E, vitamin B2 a také zinek, selen, měď a mangan pomáhají chránit buňky před oxidativním stresem. Sliznice (sliznice) dýchacích cest hraje důležitou roli jako bariéra proti choroboplodným zárodkům všeho druhu Vitamin A, vitamin B2, biotin a niacin přispívají k udržení normálního stavu sliznic.

Zvýšená potřeba mikroživin u některých onemocnění

U některých onemocnění může být potřeba vitamínů a stopových prvků zvýšená. Například pacienti s akutními a chronickými
onemocněními mají často zvýšenou potřebu mikroživin. To nelze vždy pokrýt pouze stravou. Pro správnou funkci imunitního systému jsou důležité četné vitamíny, stopové prvky a rostlinné látky.

Ovoce a zelenina pro imunitní systém

Ovoce a zelenina jsou nejlepšími potravinami pro imunitní systém. Myslíte, že se o své tělo dostatečně staráte? Jak jsme již řekli v úvodu článku, mnoho z nás si dopřává pečivo, fast food, rychlovky a zeleninu nebo ovoce jíme zřídka – to imunitnímu systému nedělá radost.

Je vždy na vině nevyvážená strava?

Nedostatek živin může mít mnoho příčin. Kromě jednostranné stravy existují i ​​další důvody, které mohou vést k tomu, že tělo není
zásobováno dostatečným množstvím živin. Například tělo nemusí být schopno absorbovat všechny živiny (snížené vstřebávání živin).
Stejně tak velká zátěž organismu nebo opakující se infekce mohou zvýšit potřebu. To již nelze za určitých okolností pokrýt pouze potravou. V těchto případech by kromě vyvážené stravy mohlo být užitečné užívat mikroživiny na podporu imunitního systému. Pokud je imunitní systém již oslabený, je obtížné vyplnit mezery v živinách pouze stravou.

Důležité živiny pro imunitní systém a kde je najít:

Vitamín A
  • Přispívá k normální funkci imunitního systému
  • přispívá k udržení normálního stavu sliznic

Kde se nachází?
Mrkev, listová zelenina, paprika, mléčné výrobky a játra.

Znáte vitamíny ve spreji? Vitamíny v tekuté formě, které se vstřebávají přímo a efektivně sprejem do ústní dutiny. Díky tomu se efektivněji vstřebají a jsou velmi praktické. Koukněte se na Multivitamíny ve spreji zde. 

Vitamín B12
  • Přispívá k normální funkci imunitního systému,
  • pomáhá snižovat únavu a vyčerpání,
  • hraje roli při dělení buněk.

Kde se nachází?
Ryby, maso a mléčné výrobky.

Vitamín B6
  • přispívá k normální funkci imunitního systému
  • pomáhá snižovat únavu a vyčerpání
  • přispívá k normálnímu metabolismu homocysteinu
  • mírní deprese a pomáhá pří premenstruačnímu snydromu (PMS)

Kde se nachází?
Celá zrna, brambory, avokádo, špenát a maso.

Vitamín C
  • Přispívá k normální funkci imunitního systému,
  • pomáhá snižovat únavu a vyčerpání.

Kde se nachází?
Citrusové plody, paprika, rakytník a rybíz.

Už jste slyšeli o liposomálních vitamínech?

Liposom je struktura tvořená přírodními fosfolipidy, do které lze vložit jakoukoliv složku. Složky jsou chráněny liposomálním obalem je transportován do střeva, kde je liposomální obal vstřebaný přes stěnu střeva. Neporušená molekula vitamínů a minerálních látek se dostane rovnou přímo do krevního řečiště, kde dochází k absorpci vitamínu přímo do buněk. Vstřebání těchto vitamínů je 20krát účinější než u běžných vitamínů.

Podpořte si imunitu s liposomálními vitamíny laffe liposomal optimal, který obsahuje vitamín C, B6, B12, E, zinek a fosfolipidy, které 222_liposomal-optimalnapomáhají dalšímu vstřebání liposomům.

Vitamín D
  • pro vstřebávání využití vápníku a fosforu.
  • k zachování normální hladiny vápníku v krvi.
  • při mineralizaci kostí a jejich normální strukturu.
  • pro normální funkce svalů
  • pro ukládání minerálů do zubů
  • pro správnou funkci imunitního systému.
  • při procesu dělení buněk.

Kde se nachází?
Sleď, makrela, vaječný žloutek, játra a houby

Vitamín E
  • Pomáhá chránit buňky před oxidativním stresem.

Kde se nachází?
Rostlinné oleje, ořechy a obilné klíčky.

Zinek
  • Přispívá k udržení normálního zraku,
  • pomáhá chránit buňky před oxidativním stresem.

Kde se nachází?
Maso, sýr, vejce a celozrnné výrobky.

Biotin
  • Přispívá k normálnímu energetickému metabolismu.

Kde se nachází?
Žloutky, hovězí maso, sója, ořechy, obiloviny, mléko, kvasnice, játra a ledviny.

Také ho najdete v LAFFE STOP AGING, který omezuje tvorbu vrásek, hydratuje pokožku, stimuluje tvorbu nových buňek, dodívá energii a pomáhá metabolistmu těla.

Karotenoidy

Pojem sekundární rostlinné látky zahrnuje četné sloučeniny tvořené rostlinami. Patří sem také karotenoidy, které se přirozeně vyskytují v potravinách a mají žluto-oranžovo-červenou barvu.

Kde se nachází?
Mrkev, rajče a pepř

Citrusové bioflavonoidy

Pojem sekundární rostlinné látky zahrnuje četné sloučeniny tvořené rostlinami. Patří sem také flavonoidy, které se jako přirozené látky vyskytují v potravinách a nacházejí se především ve vnějších vrstvách rostlin.

Kde se nachází?
Citrusové plody.

Kyselina listová

Přispívá k normálnímu metabolismu homocysteinu.
Kde se nachází?
Zelená listová zelenina, chřest a celozrnné výrobky

Měď

Pomáhá chránit buňky před oxidativním stresem.
Kde se nachází?
Ořechy, celozrnné výrobky, kakao a luštěniny.

Mangan
  • Pomáhá chránit buňky před oxidativním stresem,
  • přispívá k normálnímu energetickému metabolismu.

Kde se nachází?
Celá zrna a luštěniny.

Niacin

Přispívá k normálnímu energetickému metabolismu.
Kde se nachází?
Ryby, maso, mléko nebo mléčné výrobky.

Riboflavin (vitamín B2)

Pomáhá snižovat únavu a vyčerpání.
Kde se nachází?
Celozrnné výrobky, maso, mléko nebo mléčné výrobky

Selen
  • Přispívá k normální funkci imunitního systému,
  • přispívá k udržení normálního stavu nehtů a vlasů.

Kde se nachází?

Ryby, ořechy, houby a maso.

Ing. Irena Marešová

V Laffe.cz mám na starost marketing. Také tvořím příspěvky na sociální sítě, kreslím a pěstuji pokojové rostliny. Myslím si, že příroda je velmi důležitá, můžeme ji čerpat pro svůj prospěch a také se z ní hodně učit.

doporučujeme

Podobné příspěvky

Jak střevo chrání plíce osa střevo-plíce tzv. cross-talk?

Jak střevo chrání plíce osa střevo-plíce tzv. cross-talk?

Vzhledem k tomu, že střevní mikrobiom komunikuje s mikrobiomem plic, může orální intervence ovlivnit infekce dýchacích cest. Zdá se Vám to zvláštní? Dobré jablíčko - Střevní bakterie lze krmit stravou s vysokým obsahem vlákniny. Vzniká tak více mastných kyselin s...

5 způsobů, jak posílit svůj imunitní systém

5 způsobů, jak posílit svůj imunitní systém

Přinášíme vám vědecky podložené tipy pro rychlé a účinné posílení imunitního systému. Například meditace může snížit stres, který může vyvolat zánět, a tím pádem také způsobit, že nebudete náchylnější k onemocnění.

Pokud jde o boj s viry, klíčová jsou každodenní opatření, jako je časté mytí rukou a vyhýbání se nemocným lidem. Ale odborníci říkají, že posílení imunitního systému vám může také poskytnout udržení zdravého těla. Zde je pět chytrých kroků, které můžete nyní přidat do svého seznamu úkolů.

Jak na Vánoce nepřibrat?

Jak na Vánoce nepřibrat?

Vánoce jsou často spjaty s jídlem. A často s tím, které naší postavě příliš nepřeje. Ale neznamená to, že si Vánoce ani tak nemůžeme užít s dobrým jídlem. Určitě můžeme. Jen je dobré se držet pár pravidel. Mezi ně patří to, abychom jedli pravidelně. Nevynechávejte zbytečně snídaní, protože jste večer předtím snědli více než obvykle. Tělo bude ve zbytečném stresu a bude si dělat zásoby a ukládat vše na horší časy.

“Happy in bed” aneb milování není cíl, ale cesta

“Happy in bed” aneb milování není cíl, ale cesta

Dnešní doba nás vede k čím dál tím větší rychlosti, která nám však často není přirozená, ba naopak náš vlastní rytmus by byl mnohem pomalejší, ale okolnosti nás pohánějí neustále vpřed. Spěcháme v práci, při jídle, v předávání informací, při odpočinku a bohužel i v intimních chvílích s partnerem.

6 tipů, jak podpořit imunitu pro vaše zdraví

6 tipů, jak podpořit imunitu pro vaše zdraví

Náš imunitní systém je tedy souhrn mechanismů, který nám udržuje integritu těla. Starají se o to naše vnitřní orgány, kdy každý má svou určitou ochrannou funkci. Jsou to pak především lymfatické orgány, které jsou oním „hlídacím psem“ naší fyzické schránky. Lymfatickými orgány jsou rozhodně naše lymfatické (neboli mízní) cesty a uzliny, patří sem také slezina jako největší lymfatický orgán v těle. Nezapomeňme také na mandle (krční i nosní), kostní dřeň, brzlík nebo třeba apendix(červovitý výběžek slepého střeva), někdy také nazývaný břišní mandle.

Nejčtenější

Sledujte nás

Pin It on Pinterest