Úvod 9 Cvičení a pohyb 9 Menopauza: Jak na zdravý životní styl a hubnutí? Díl 2

Menopauza: Jak na zdravý životní styl a hubnutí? Díl 2

25.10.2021 | Cvičení a pohyb, Perimenopauza, Poradenství, Zdraví

Důležitým milníkem v životě ženy, spojený se změnou postavy, tělesné kompozice a psychiky, je bezesporu začátek dospělosti, tedy konec puberty, těhotenství, kojení a menopauza. Změnu postavy většinou doprovází přibírání na váze, tedy nabírání tělesného tuku. Namísto „žádoucích partií“, kde by chtěla přibrat snad každá žena (prsa a v dnešní době moderní, naducaný zadeček), se však často tuk usazuje v oblasti bříška, bůčků, špíčků na zádech pod podprsenkou, „madel lásky“, stehen a zadečku. Příčinou takového usazování v partiích, kde to zrovna nechceme, protože je to neestetické, je změna hormonální rovnováhy. Jedním z nejproblematičtějších období v tomto směru je menopauza a s ní spojené nabírání tuku celkově. Jedná se o pokračování článku Menopauza: Jak na zdravý životní styl a hubnutí? Díl 1 najdete zde.

Co to jde, vyhýbejte se cukru.

Tj. jezte co nejméně sladkostí, dortíků, bonbónů, bílého pečiva, mléka, medu a různých sirupů (včetně javorového, agávového….) a průmyslově zpracovaných potravin, do nichž se cukr (v podobě různých svých modifikací) přidává. A pozor, i třtinový cukr je stále cukr, není na něm nic zdravějšího. Do jídelníčku zařaďte min. půl kila zeleniny každý den, a pokud máte rádi ovoce, tak jenom 1 kus denně. Věděli jste, že všechny produkty v www.laffe.cz jsou bez bílého cukru?

Pokud kupujete jídlo již hotové, pečlivě čtěte etikety a upřednostňujte druhy, které neobsahují zbytečné konzervanty, plnidla, barviva a aromata.

Další důležité zásady:

  • jezte pravidelně – minimálně 3x denně,
  • jezte v klidu a psychické pohodě,
  • denně vypijte min. 2 litry čisté vody bez bublin – to je základ – vyzkouštejte tak trochu lepší vodu s antibakteriálními účinky,
  • a především – pozvěte do svého života aktivní pohyb.

Aktivní pohyb, ne „lítání na zahradě a kolem domácnosti“. Aktivní pohyb může být např. obyčejná procházka ve svižnějším tempu.

Průměrný český člověk ujde asi 1 km denně. Pračlověk nachodil, v nutnosti sehnat potravu, každý den ve svižném tempu asi 20 km. Jak tušíte, lidské tělo je přizpůsobené každodenní pohybové zátěži.

Nejpřirozenějším lidským pohybem je chůze.

Ideální je chůze na čerstvém vzduchu, ale právě v menopauze by to měla být každý den min. hodina!  Také bychom neměli zapomenout na rehabilitační cvičení a zpevňování především středu těla. Pravidelné protahování, posilování s vahou vlastního těla. V menopauze víc než v kterémkoli jiném věku přibývá na těle různých „zatuhlých“ míst, leckdy bolestivých. Jsou to taková „zarezlá místa“, která je potřeba pravidelně promazávat a rozpohybovat. Můžete také zkusit doplňovat kyselinu hyaluronovou s vitamíny – najdete ji zde. Přitom s láskou a péčí domlouvat svému tělu, poděkovat mu, že nám funguje, přidat k tomu správné techniky dýchání a pozitivní energii.

Pokud toto všechno budeme dělat pravidelně, naše tělo se stabilizuje, bude v rovnováze a bude funkční a krásné.

O tom, jak aktivně a cíleně hubnout, jak si nastavit redukční režim a jak podpořit odbourávání tuku z problematických partií napíšu příště. Bude se stavět na informacích v tomto článku. Mezitím se vám, pokud budete dodržovat vše, co je zde napsáno, určitě podaří něco zhubnout nebo zpevnit.

Hlavně to prosím vás nevzdávejte! Ať už dnes vypadáte jakkoli, máte 60 kg nebo 120 kg, jste v jakékoli životní či finanční situaci, myslíte si, že nemáte dost času/pevné vůle/máte zdravotní omezení – vždycky je čas a prostor s tím něco dělat. My vám v tom v LAFFE budeme pomáhat.

Ing. Radka Burdychová, Ph.D., MBA

Přečíst si 1. díl zde.

Ing. Radka Burdychová, MBA

Radka je ředitelkou a jednatelkou vzdělávací společnost NutriAcademy, s.r.o. Organizuje rekvalifikační a vzdělávací kurzy společnosti, které profesně zastřešuje a je jejich odborným garantem.

doporučujeme

Podobné příspěvky

Jak střevo chrání plíce osa střevo-plíce tzv. cross-talk?

Jak střevo chrání plíce osa střevo-plíce tzv. cross-talk?

Vzhledem k tomu, že střevní mikrobiom komunikuje s mikrobiomem plic, může orální intervence ovlivnit infekce dýchacích cest. Zdá se Vám to zvláštní? Dobré jablíčko - Střevní bakterie lze krmit stravou s vysokým obsahem vlákniny. Vzniká tak více mastných kyselin s...

5 způsobů, jak posílit svůj imunitní systém

5 způsobů, jak posílit svůj imunitní systém

Přinášíme vám vědecky podložené tipy pro rychlé a účinné posílení imunitního systému. Například meditace může snížit stres, který může vyvolat zánět, a tím pádem také způsobit, že nebudete náchylnější k onemocnění.

Pokud jde o boj s viry, klíčová jsou každodenní opatření, jako je časté mytí rukou a vyhýbání se nemocným lidem. Ale odborníci říkají, že posílení imunitního systému vám může také poskytnout udržení zdravého těla. Zde je pět chytrých kroků, které můžete nyní přidat do svého seznamu úkolů.

Obranyschopnost je otázkou správné výživy – velký přehled vitamínů a minerálů

Obranyschopnost je otázkou správné výživy – velký přehled vitamínů a minerálů

Silná obranyschopnost je především otázkou správné výživy. Proto první tip pro silný a zdravý imunitní systém zní: Jezte vyváženou
stravu. Ano, svým způsobem jde o klišé, ale ruku na srdce, kdo se stravuje vyváženým způsobem? Běžný den mnoho lidí vypadá asi nějak takto: k snídani čokoládový croissant, k obědu rychlovka a po práci třeba burger, špagety nebo chlebíček. To rozhodně není vyvážená strava a vašemu tělu to moc nepřidá.

Jak na Vánoce nepřibrat?

Jak na Vánoce nepřibrat?

Vánoce jsou často spjaty s jídlem. A často s tím, které naší postavě příliš nepřeje. Ale neznamená to, že si Vánoce ani tak nemůžeme užít s dobrým jídlem. Určitě můžeme. Jen je dobré se držet pár pravidel. Mezi ně patří to, abychom jedli pravidelně. Nevynechávejte zbytečně snídaní, protože jste večer předtím snědli více než obvykle. Tělo bude ve zbytečném stresu a bude si dělat zásoby a ukládat vše na horší časy.

“Happy in bed” aneb milování není cíl, ale cesta

“Happy in bed” aneb milování není cíl, ale cesta

Dnešní doba nás vede k čím dál tím větší rychlosti, která nám však často není přirozená, ba naopak náš vlastní rytmus by byl mnohem pomalejší, ale okolnosti nás pohánějí neustále vpřed. Spěcháme v práci, při jídle, v předávání informací, při odpočinku a bohužel i v intimních chvílích s partnerem.

Nejčtenější

Sledujte nás

Pin It on Pinterest